စကားၾကီးစကားက်ယ္မဆုိ ။ ခပ္ရွင္းရွင္းသာ ေျပာမည္။ သင္တုိ ့ တတ္သည့္ပညာျဖင့္ တစ္ေန ့လွ်င္ လူတစ္ေယာက္မွ်အား ေကာင္းမႈကုသိုလ္ျပဳေပးပါ ဟု ေျပာဖူးပါေလစ၊
" ဟ - ေခြးေတြ ၊ ေခြးေတြ . . ငါ့ကို လာဆြဲေနၾကတယ္။ ေမာင္းေပးၾကပါ ၊ ႏွင္ထုတ္ေပးၾကပါ "
အရွင္ေသာဏမေထရ္၏ ဖခင္ ဦးပဥၨင္းၾကီးသည္ လူ ့ဘ၀မွ မုဆိုးအလုပ္ျဖင့္ အသက္ေမြးသူ ျဖစ္ခဲ့ ၍ ေသခါနီးအခ်ိန္၌ မရဏာသေႏၷေဇာ က်ေရာက္လာသျဖင့္ ကေယာင္ကတမ္း ေျပာလာ၏။ သားျဖစ္သူ အရွင္ေသာဏေထရ္မွာ ပိဋကတ္ တတ္ကြ်မ္းယံုသာမက ရဟႏၱာလည္း ျဖစ္သျဖင့္ " ငါ့အေဖ လားရာဂတိ မေကာင္းႏိုင္ဘူး ျဖစ္ေတာ့မယ္" ဟု သိသျဖင့္ ကိုရင္မ်ားကို ေတာရေက်ာင္း၀န္းက်င္ရွိ ေတာပန္းေတာင္ပန္းမ်ား အျမန္ခူးေစကာ ဘုရားရင္ျပင္ေပၚရွိ ပန္းတင္ခံု၌ တင္ထားေစျပီး ဦးပဥၹင္းၾကီးအား ဘုရားရင္ျပင္ေပၚသို ့ ယူေဆာင္ေစလ်က္ -
" ဦးပဥၹင္းၾကီး ၊ ဒီမွာ ဦးပဥၹင္းၾကီး အတြက္ ဘုရားကို ပန္းလွဴေပးထားပါတယ္။ အာရံုျပဳ ၊ အာရံုျပဳ"
ဟု ေျပာေပးလိုက္ေသာခါ ခဏအၾကာ၌ ဦးပဥၹင္းၾကီးက -
"ငါ့သားေရ ၊ မင္းရဲ ့မိေထြး နတ္သမီးေတြ လာေနတယ္ကြ၊ ေနရာေပးပါဟ . . ေနရာေပးပါဟ " ဟု ေျပာဆိုျပီး အသက္ထြက္သြားေတာ့သည္။
အနံ ့အာရံု မခ်ဳပ္မွီ ဘုရားပန္းကပ္၊ ပန္းအနံ ့ေပးျပီး အာရံုျပဳေစျခင္း၊ အျမင္အာရံုမခ်ဳပ္မွီ ဘုရားရင္ျပင္ေပၚသို ့ ယူေဆာင္ေစလွ်က္ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ ပြားမ်ားေစျခင္း၊ အၾကားအာရံု မခ်ဳပ္မီွ အနီးပတ္၀န္းက်င္မွ သရဏဂံု ႏွင့္တစ္ကြ ဂုဏ္ေတာ္မ်ား ရြတ္ဖတ္ေပးျခင္းမ်ား သည္ကား ေကာင္းရာ ဂတိ ေသခ်ာေပါက္ ေရာက္ေစရန္အတြက္ နံေဘးမွ လူမ်ားက ေက်းဇူးျပဳေပးလိုက္ျခင္းပင္။ သတၱမေဇာ အက်ိဳးေပးေကာင္းေစရန္ ျပဳမူေပးလိုက္ျခင္းပင္။ နတ္ျပည္သို ့ေရာက္ရွိေအာင္ေဆာင္ၾကဥ္းေပးလိုက္ျခင္း ျဖစ္၏ ။ ဤကား ယၾတာဆုိသည့္အရာအား အရိပ္အျမြက္နားလည္ေစရန္ ကံ၊ ကံ၏ အက်ိဳးတရား (သတၱမေဇာ) ျဖင့္ ဥပမာ ျပဆုိလိုက္ျခင္းျဖစ္၏ ။
အရွင္ေသာဏမေထရ္၏ ဖခင္ ဦးပဥၨင္းၾကီး သည္ ဘ၀တစ္သက္တာ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ မုဆိုးအလုပ္ အာစိဏၰကံ အကုသိုလ္ေၾကာင့္ ထိုအကုသိုလ္ကံမွ ဘ၀ဆိုး၊ ဂတိဆိုးသုိ ့ မလြဲမေသြ ေရာက္ရဦးမည္ျဖစ္သည္။ သံသရာမကုန္သေရြ ့၊ နိဗၺာန္မေရာက္မွီ စပ္ၾကားကာလအထိ ထိုကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္မ်ားကား အက်ိဳးေပးေနဦးမည္သာတညး္။
လူဆိုသည္ကား ပုထုဇဥ္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လက္ရွိဘ၀ ၊ မ်က္ေမွာက္ဘ၀ ခ်မ္းသာျခင္းအား ပိုမိုစိတ္၀င္စား၏ ။
မ်က္ေမွာက္ဘ၀ ခ်မ္းသာေရးအတြက္ ဘုရားတည္ၾက၏ ။ သံဃာ့ေဗဒကကံ၊ သံဃာသင္းခြဲသည့္ကံ ထုိက္ေနသည့္ ၊ သရဏဂံု ၂ ပါးသာတည္သည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳး ျဖစ္ေနပါက ယၾတာေျခသည္ျဖစ္ေစ ၊ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ လုိခ်င္သည့္အတြက္ျဖစ္ေစ ၊ မည္သုိ ့ ပင္ျဖစ္ေစကာမူ ေဇာေစတနာ ထက္သန္စိတ္ျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ေသာ္ျငား ကုသုိလ္အက်ိဳးအား ရမည္မဟုတ္ေပ။ အေဟာသိကံ ျဖစ္သြား၏။
အခ်ိဳ ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားမွ အကုသိုလ္ကံ ဆုိသည္မွာ ယခုဘ၀ တြင္ တားႏိုင္သည့္တုိင္ေအာင္ ေနာင္လာမည့္ ဘ၀မ်ားတြင္ ခံရဦးမည္ ျဖစ္သျဖင့္ မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ အခ်ိန္အကုန္ခံျပီး ယၾတာလုပ္သင့္ပါသနည္း ဟု အေျပာၾကီးၾက၏ ။ ထိုသူမ်ားအား ယၾတာဆုိသည္ကို မည္သုိ ့ နားလည္ ထားသနည္းဟု ျပန္လည္ ေမးျမန္းရမည္ ။
ယၾတာေခ်သည္ကို ေရွးပညာရွင္မ်ား မွ -
" ကုသုိလ္မပါေသာ ယၾတာေခ်ျခင္း သည္ ဓာတ္ရိုက္ ၊ ဓာတ္ဆင္ျခင္းသာ ျဖစ္သည္" ဟူ၍ မိန္ ့ ၾကားခဲ့၏။ ကံျမင့္ ၊ ကံပြင့္ အစီအရင္အား ၁၃၇၀ ခုႏွစ္အတြင္း တင္ဆက္ခဲ့သည္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ အဆံုးအမျဖစ္သည့္ ဒါန ၊ သီလ ၊ဘာ၀နာ အေၾကာင္းတရားမ်ား ႏွင့္ ပတ္သက္သည္မ်ားကိုသာ အၾကံဥာဏ္ေပး ေရးသားခဲ့၏ ။ ဘုရားရွင္အား တုန္ခိုက္ေအာင္ ေရမသပၸာယ္ခိုင္း ၊ မီးခိုးမိႈင္းလည္း မတိုက္ခိုင္းခဲ့ ။ ကိုယ္လုပ္မွ ကိုယ္ရသည့္ လုပ္အားဒါန ကုသိုလ္မ်ား၊ ေရစစ္ ၊ ေဆး ၊ ေက်ာင္း ၊အေဟာင္းျပင္ အစရွိသည့္ ကုသိုလ္ကံပြင့္ေစသည့္ အစီအရင္မ်ားအား ပညာပိုင္းဆုိင္ရာႏွင့္ တိုက္ဆုိင္စစ္ေဆးျပီး ဆရာမ်ား၏ ၾသ၀ါဒအတိုင္း ပညာဒါနျပဳ၏ ။ စာရႈသူမ်ား တိုက္ဆုိင္ စစ္ေဆးႏိုင္၏။ ဤ၀က္ဘ္ဆုိဒ္တြင္ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား၏ မ်က္ေမွာက္ဘ၀ ၾကီးပြားခ်မ္းသာေရး လမ္းေၾကာင္းမွ ေသြဖည္ျပီး အၾကံဥာဏ္မ်ား ေပးခဲ့ေသာ္ လာေရာက္ ေျပာဆုိႏုိင္၏ ။
အာရိုက္စားသူမ်ား ၊ ဓမၼာေသာကအင္း၀ရာဇာ သိယံုမွ်ျဖင့္ အခ်စ္ေရးေဟာတတ္ျပီဟု ေၾကြးေၾကာ္ေနသူမ်ား ၊ ေန ့နံသိယံုျဖင့္ ဟာသေဗဒင္အျဖစ္ ပညာရပ္အား အေပ်ာ္သေဘာတင္ဆက္ေပးေနသည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားေၾကာင့္ နက္ရိႈင္းလွသည့္ ပညာရပ္မ်ား အထင္ေသးဖြယ္ရာ ျဖစ္ကုန္ေတာ့၏ ။
အခါေပးပညာရွင္မ်ားသည္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျဖစ္သည့္ အားေလ်ာ္စြား ဗုဒၶအဆံုးအမတိုင္း ေနထုိင္သည့္အျပင္ ၃၈ ျဖာ မဂၤလာတရားေတာ္ အတုိင္း က်င့္ၾကံရေသးသည္။ ထဲထဲ၀င္၀င္ မေလ့လာဘဲ အေပၚယံ အာပလာ ဆရာမ်ားအား ျမင္ယံုျဖင့္ မဆံုးျဖတ္စေကာင္း။
အခါေပးဆရာျဖစ္သူမွ လမ္းညႊန္ျပသေပးမႈေၾကာင့္ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ (ယၾတာဟု အမ်ားေျပာဆုိေနသည့္အရာ) လုပ္ရင္းျဖင့္ ျဖစ္လိုသည့္ အရာမ်ား (ပထမ ေဇာေစတနာ အားနည္းမႈေၾကာင့္) ယခုဘ၀တြင္ မရရွိခဲ့ေသာ္လည္း နိဗၺာန္မရမွီ စပ္ၾကားအထိ ထိုကုသိုလ္မ်ား အက်ိဳးေပးေနအံုးမည္။ ဘာသာတရားေမ့ေလ်ာ့ေနသူအား ကုသိုလ္ေကာင္းမႈလုပ္ကိုင္ေစျခင္းသည္ အျပစ္မဟုတ္ ။ ထုိသုိ ့ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ျပဳလုပ္ရန္ တားျမစ္ေနသူမ်ားသာ အျပစ္ရမည္ျဖစ္သည္။
ဘာသာတရားေမ့ေလ်ာ့ေနသူအား ဘုရားရိပ္တရားရိပ္တြင္ တံျမက္လွည္းသည့္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈမ်ား အား ျပဳလုပ္ေစလိုက္ေသာအခါ (ယၾတာဟု အမ်ားေျပာဆုိေနသည့္အရာ) ျပဳလုပ္သူအေနျဖင့္ ပထမ အစတြင္ ျဖစ္ခ်င္သည့္ အဓိပတိပစၥည္း (ေဇာျဖင့္ ) လုပ္ကိုင္ေနျခင္းေၾကာင့္ သႏၱာန္တြင္ ကုသိုလ္စိတ္ နည္းခ်င္ နည္း ၊ ရွိခ်င္မွ ရွိေပလိမ့္မည္။ သို ့ေသာ္ ကိစၥအ၀၀ ျပီးစီးသည့္အခါ ဘုရားရိပ္တရားရိပ္တည္းဟူေသာ ေအးျမသည့္ အရိပ္အာ၀ါသသို ့ေရာက္ေနျခင္းေၾကာင့္ " ေၾသာ္ . . ငါ ေရာက္တုန္း ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေလး လုပ္လိုက္အံုးမွ . . " ဆုိသည့္ ကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ေပၚလာခဲ့သည္ ရွိေသာ္ . . . . မ်ားစြာအက်ိဳးရွိပါသည္ ။ ထုိ ့ေၾကာင့္ ဘုရားတြင္ ယၾတာ လုပ္ခိုင္းသည္ မွာ အေၾကာင္းမဲ ့ မဟုတ္ . တစ္ဖက္လွည့္ဟုဆိုလွ်င္လည္း ေျပာႏိုင္၏။
(ဘုရားတြင္ အမိႈက္ပြေစသည့္ ယၾတာမ်ားအား မေျပာလိုပါ ။ ဥပမာ သဲအိုးေပၚတြင္ ပန္းစိုက္ျပီး ဘယ္ေဒါင့္ရွိ ေရသပၸာယ္ရာ ေနရာတြင္ ထားခဲ့ဆုိသည့္ ယၾတာမ်ိဳး ။ ထို သဲအိုးအား လာလည္းမသိမ္း . . သဲမ်ားလည္း ေရသပၸာယ္ရာ ေနရာတြင္ ျပန္ ့က်ဲလွ်က္ ရုပ္ဆုိးလွသည္။)
သင့္၏ မသင့္၏ ေတြးေခၚျခင္းလည္းမရွိ ၊ ဗဟုသုတ အၾကားအျမင္မရွိလညး္မရွိဘဲ အမ်ားေျပာသမွ် ဟုတ္ႏိုး ၊ ဟုတ္ႏိုးျဖင့္ ေျပာသမွ် အကုန္ေလွ်ာက္လုပ္ေန့ သည့္ လူ ့ဗာလ မ်ား ၊ အထူးသျဖင့္ ခ်မ္းသာလိုသည့္ ၊ ၾကီးပြားလိုသည့္ ၊ ေလာဘေဇာတုိက္ေနသည့္ သူမ်ား ေၾကာင့္ အယူမွားကာ တစ္လြဲတစ္ေခ်ာ္ျဖစ္လာရသည္။ စစ္မွန္သည့္ အတုိင္ပင္ခံ ဆရာမ်ားႏွင့္ လားလားမွ် မသက္ဆုိင္ ။ ခံယူသူႏွင့္သာ သက္ဆုိင္၏။
" အစ္ကို . . . ဘုရားပံုေတာ္ ၊ ဓာတ္ေတာ္ ၊ေရာင္ေတာ္ လႊတ္တာ ပူေဇာ္မလား ၊ ေဆာင္ထားရင္ ေကာင္းတယ္၊ ပို ့ေပးရမလား" ဟု အစခ်ီကာ အေဆာင္စိတ္၀င္စားသူမ်ား၊ တန္ခိုးၾကီးဘုရား စိတ္၀င္စားသူမ်ား အား ဓာတ္ပံုပို ့ရင္း မည္သည့္ေနရာမွဟု IP မွတ္သားေနၾကသည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ၊ ေထရ၀ါဒ သာသနာ ဟု အစခ်ီကာ ဘာသာတရား မျဖစ္ညစ္က်ယ္ႏွင့္ ေတြးေခၚမႈ ၊ က်င့္ၾကံအားထုတ္မႈ တစ္စိုးတစ္စိမွ် မရွိပါဘဲ က်မ္းစာအုပ္ထဲမွ အလြတ္ကူးခ်ေနသည့္ ဘုရားျဖစ္မည့္ ပညာေတာ္သင္ အုတ္နီခဲေလးမ်ား သည္ ပညာရပ္ႏွင့္ ဘာသာတရားအား ခုတံုးလုပ္ကာ မိတ္ေဆြဖြဲ ့ရင္း မီဒီယာအား မာလ္တီ မီဒီယာျဖင့္ တုိက္ခိုက္ အသံုးခ်သူမ်ားလည္း ရွိ၏ ။
ပညာရပ္အား ဒိ႒ိဟု ဆုိခ်င္သူမ်ား ဒုႏွင့္ေဒး ။ သုိ ့ရာတြင္ မိမိတို ့သင္ၾကားေနသည့္ ေလာကီ အတတ္ပညာမ်ားျဖစ္သည့္ ဒီဂရီဘြဲ ့မ်ားတြင္ ရွာေဖြၾကည့္ပါ။ ေလာကီ ၊ ေလာကုတ္ အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ ဒါန ၊ သီလ၊ ဘာ၀နာ ဆုိသည္မ်ား ျပဳလုပ္ရမည္ဟု မည္သည့္ ဒီဂရီဘြဲ ့ တြင္မွ သင္ၾကားျပသျခင္း မရွိေပ။ ေဗဒင္ပညာရပ္ တြင္သာ ရွိ၏ ။ စကားၾကီးစကားက်ယ္မဆုိ ။ ခပ္ရွင္းရွင္းသာ ေျပာမည္။ သင္တုိ ့ တတ္သည့္ပညာျဖင့္ တစ္ေန ့လွ်င္ လူတစ္ေယာက္မွ်အား ေကာင္းမႈကုသိုလ္ျပဳေပးပါ ဟု ၊စိုးရိမ္ထိတ္လန္ ့ ပူေဆြးေနသူ၊ ေသာကေရာက္ေနသူအား အပူအပင္ေလ်ာ့သြားေစရန္ ေျပာဖူး ၊ ကူညီဖူးပါစ ။
ဓမၼတရားေဟာၾကားသူ သူေတာ္စင္မ်ား သာလွ်င္ ဓမၼအား ျဖန္ ့ျဖဴးေနသူမ်ား မဟုတ္ေပ။ အရက္သမား ခိုင္းသျဖင့္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ လုပ္ေနသူမွာကား ကုသိုလ္တရားမ်ား ရေနမည္သာ။ အရက္သမားေျပာသျဖင့္ ကုသုိလ္လုပ္ေနရေသာေၾကာင့္ ထိုကုသိုလ္လုပ္သူအား ကုသိုလ္မရေစဘဲ အကုသုိလ္ရေစဟု မရွိ။ ထို ့အတူ အခါေပးဆရာလည္း ထုိနည္းလည္းေကာင္းပင္ ။ မွန္မွန္ကန္ကန္ လမ္းညႊန္ႏိုင္ေသာ အခါေပးဆရာမ်ားကိုသာ ေရြးခ်ယ္မႈရွိပါေစ။
ျမတ္စြာဘုရား မွ ပစၥည္းဥစၥာ ခ်မ္းသာျခင္ပါလွ်င္ ယၾတာလည္း ေခ်တတ္ရမည္ဟု မေဟာၾကားခဲ့သည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္၏ ။ သို ့ရာတြင္ သမၸဒါတရားေလးပါး ႏွင့္ ျပည့္စံုေအာင္ ေနထိုင္ပါက ခ်မ္းသာလိမ့္မည္ဟု ေဟာၾကားခဲ့၏ ။
ထိုသမၸဒါတရားေလးပါး အား ေဗဒင္ပညာ၏ ေဟာေျပာသည့္အတတ္ပညာ ႏွင့္ ေရာယွက္လိုက္ျပီး လိုက္နာေစရန္ ၊ ျပဳလုပ္ေစရန္ အၾကံဥာဏ္ေပးလိုက္ေသာအခါ တြင္ . . လူအမ်ား ေျပာဆုိေနသည့္ အစီအရင္ . . ယၾတာမ်ားအျဖစ္ ေျပာင္းလဲကုန္ေလေတာ့သတည္း . . ။
No comments:
Post a Comment